Close this search box.

De dirigent

Thomas Geerts is vanaf 2008 onze dirigent. Hij dirigeert niet alleen het harmonieorkest, maar ook het opleidingsorkest. Mede door zijn enthousiasme en bevlogenheid worden beide orkesten geïnspireerd om met veel plezier muziek te maken met elkaar. Hij weet het maximale uit de leden te halen en is de bindende factor voor onze orkesten.

Hij is niet alleen als onze dirigent actief, maar hij componeert en arrangeert ook veel muziek voor ons om uit te voeren. Tijdens bijzondere projecten dragen zijn muzikale inbreng en zijn positiviteit eraan bij dat alle leden volop genieten van het samen muziek maken.

Biografie:

Thomas heeft zijn bachelor klassiek trompet bij Frits Damrow (destijds solotrompettist van het Concertgebouw Orkest) aan het Conservatorium van Amsterdam gestudeerd en zijn masters trompet klassiek aan het Codarts conservatorium in Rotterdam gedaan. Hij heeft daar les gehad van Andre Heuvelman en Ad van Zon (beiden solotrompettist van het Rotterdams Philharmonisch Orkest). Tijdens zijn trompetstudie in Amsterdam heeft Thomas ook bijvak jazz-trompet gevolgd bij Charly Green. In Rotterdam heeft Thomas ook lessen van Eric Vloeimans gevolgd. Zijn Bachelor-HaFa directie heeft hij bij Danny Oosterman gehaald.

Thomas is als trompettist verbonden aan het Amsterdam Brass Quintet en Zorita. Verder speelt hij regelmatig in moderne muziekprojecten en valt hij in bij diverse orkesten en ensembles zoals Het Rotterdams Philharmonisch Orkest, het Nederlands Blazers Ensemble, Het Helios Ensemble en het Promenade Orkest en speelt hij regelmatig als solist in samenwerking met organisten door heel Nederland. Thomas is ook te horen op de cd’s van een aantal singer/songwriters. Als dirigent is hij verbonden aan de Waterlandse Harmonie, Fanfare Zuiderwoude en fanfare Sint Pancratius en het jeugdorkest van het Tata Steel Symfonisch Blaasorkest.

Meer weten over Thomas en zijn volledige CV? Ga dan naar zijn eigen website.