Opleidingsorkest

In het opleidingsorkest leren beginnende muzikanten om met elkaar samen te spelen. Er spelen zowel kinderen als volwassenen mee in ons opleidingsorkest. Het kleine orkest heeft haar eigen optredens, maar doet ook mee met concerten van het harmonieorkest. Het opleidingsorkest repeteert van 19.00 tot 20.00 uur op de dinsdagavond en staat net als het harmonieorkest onder leiding van Thomas Geerts.

In het opleidingsorkest brengt Thomas het enthousiasme voor muziek over op de leden en leert hij iedereen om samen te spelen. Zowel jong als oud kan in het opleidingsorkest meedoen. De meeste leden van het opleidingsorkest hebben les bij de harmonie. Als leden genoeg ervaring hebben opgedaan kunnen ze doorstromen naar het harmonieorkest.

Naast een optreden tijdens de Sinterklaasintocht in Durgerdam, hebben we jaarlijks ook een Halloweenconcert en vaak een optreden in de lente of zomer.